Olinpa tässä muutama viikko sitten ostamassa kännykkää.
Kävin kaikki kuolleen kauppakeskuksemme kännykkä kaupat läpi, ja joka paikassa palvelu oli lievästi sanottuna surkeaa.

Ensimmäisessä liikkeessä katselin läppäpuhelinta, ja kyselin siitä. Myyjä ei keskittynyt minuun ollenkaan, vaan edessä olevaan tietokoneeseen ja vastaili kysymyksiini poissa olevasti. Kysyin tuleeko kaikki johdot joilla ladata musiikkia paketin mukana . Myyjän mukaan tuli. Ainoa, jonka hän sanoi oikein, oli puhelimen hinta.
Toisessa liikkeessä katselin samaa puhelinta uudelleen. Se oli 20 euroa halvempi kuin edellisessä liikkeessä, mutta sain tietää että siihen täytyisi ostaa muistikortti joka maksaa 20 euroa. Tämän kaiken luin lapusta, koska yksikään myyjä ei kertonut minulle puhelimesta. Kaikilla oli kiire, eikä kukaan tahtonut kuulevan, että haluan ostaa uuden puhelimen.
kolmannessa ja viimeisessä liikkeessä myyjä ei kuunnellut toiveitani, eikä kysymyksiäni. Hän yritti myydä aina vain hienompaa ja koko ajan toinen toistansa kalliimpaa puhelinta minulle. Kerroin hänelle mainoksesta, jossa hakemani läppäpuhelin olisi alennuksessa juuri tässä liikkeessä. Mies sanoi olevansa tietämätön alennuksesta ja kieltäytyi myymästä puhelinta siihen hintaan joka oli mainoksessa. Hän kuitenkin tarjosi minulle puhelimeen ilmaista muistikorttia, jossa olisi jo valmiina musiikkia! Kieltäydyin kohteliaasti ja läksin.
Pyysin isäni paikalle, halusin kakkoskaupan hupelimen. Isä kumminkin halusi käydä myös muissa liikkeissä.
Ensimmäisessä liikkeessä isäni kysyi samoja kysymyksiä kuin minä, ja myyjä vastasi paljon aktiivisemmin, ja kertoi muistikortista josta minulle ei ollut mainittu ollenkaan. Kertoi hän myös, että paketin mukana ei tule lataus johtoja.
Toisessa kaupassa muistikortin hinta olikin äkkiseltään 40 euroa, eikä 20, niinkuin minä luin paperista. Lisäksi myyjä väitti kivenkovaan, että latausjohdot ovat paketissa. Isäni pyysi näyttämään pakettia. Paketissa ei ollut latausjohtoja.
Kolmannessa liikkeessä oli jo joku muu asiakas. Yksinäinen myyjä ei kerennyt huomioimaan meitä ollenkaan.

Menimme takaisin toiseen liikkeeseen. Loppuen lopuksi saimme järjestettyä kännykkä kaupat, mutta hermot siinä meni kyllä yhdeltä jos toiselta. Isäni oli minuun tyytymätön, kun en ollut saanut oikeita tietoja kaupoista. Minä puolestani olin kovin tyytymätön myyjiin. Lisäksi olin ensimmäistä kertaa yksin kännykkä ostoksilla, miten osaisin hoitaan ensimmäisellä kerralla asiat puhtaasti? 
Mutta oli jännä huomata, miten palvelu muuttui, kun isäni tuli paikalle ja myyjät huomasivat että olen oikeasti ostamassa puhelinta.